Smart2B is de enige Epson Colour Label Plus partner met Gold status in de Benelux.
Dit mede door actief naar nieuwe toepassingen, oplossingen en samenwerkingen te zoeken.
HortiPrint is een platform om de markt te informeren over de mogelijkheden van kleurenafdrukken op afroep in de horti industrie.
harskamperweg 34
6731AB, Otterlo
The Netherlands
Email: sales@smart2b.nl.com
Phone: +31 318 590 212
Voor support neemt u contact op met uw leverancier.
Blijven er alsnog vragen onopgelost of ondervindt u problemen met de service vanuit de leverancier, dan staan wij te allen tijde voor u klaar.
Met onze ruime ervaring helpen wij u snel verder of weer op gang na een probleem.
+31 (0)318 – 59 02 12
In de FAQ vindt u vaak voorkomende vragen.
Heeft u een tip over vragen en oplossingen laat het ons weten a.u.b.
Er zijn alleen printerdrivers voor windows beschikbaar.
De nieuwe TMC3500 modellen zijn wel instaat te comminuceren met een Linux besturingssysteem alleen de officiele driver is nog niet beschikbaar.
(deze zou dan zelf gemaakt moeten worden)
Wenst u de systemen in een Linux omgeving te gebruiken neem dan contact met ons op.
Wij kunnen naast de artikelen die wij aanbieden in ons assortiment vele andere materialen en maten leveren.
Als dan uw gewenste maat nog steeds niet beschikbaar is maken wij deze gewoon voor u op maat dat kan al vanaf 12 rollen*.
Belangrijke dingen om over na te denken in uw aanvraag zijn:
*Afhankelijk van de printertype en media breedte.
Voor ons is het ook erg belangrijk dat u tevreden bent met uw aankoop en dat deze goed aansluit met uw verwerkingsproces.
Wij hebben Epson TM-C3500 beschikbaar voor deze doeleinde. (deze gebruiken wij ook voor een reparatie swap)
Dus vraag naar de mogelijkheden en beschikbaarheid.
Wilt u graag de TM-C7500(G) werkend zien?
U kunt bij een aanvraag een demo aanvragen en in overleg deze unit voor een korte tijd lenen.
Vraag naar de voorwaarden en mogelijkheden bij uw dealer.
De printers moeten afhankelijk van de omgeving en gebruik binnenin stof vrij gemaakt worden.
Verder om de printers in goede conditie te houden is een jaarlijkse controle gewenst.
Dan maken wij de printer geheel schoon en kijken wij wat de staat is van de printer en vervangen wat nodig is of adviseren om binnenkort te overwegen om een printer als back-up neer te zetten mocht deze bijna end of life zijn.
Het is belangrijk dat uw leverancier bekend is met uw software en toepassing.
Kijk of er een partner tussen staat die ook bekend is met de door uw gebruikte software.
Is dat niet het geval kijk dan of er eentje tussen staat die uw toepassing goed kent.
Is dat ook niet het geval?
Neem dan contact met ons op en wij vinden voor u een geschikte partner.
Of wellicht nemen wij contact op met uw voorkeurs leverancier voor een samenwerking en support.
Deze error meldt dat de ingestelde detectiemethode niet overeenkomt met de geladen media.
Verwijder de geladen media uit de printer en ga naar de voorkeursinstellingen in de Windows Printerdriver.
Klik vervolgens op “Media Detection (BlackMark/Gap)…” om de detectiemethode te wijzigen.
Indien deze taak niet voltooid en de printer geeft de Error “geen papier” aan verwijder dan alle afdruktaken uit de wachtrij van de printer.
Ga hiervoor in Windows naar “apparaten en printers“, klik dubbel op de betreffende printer, selecteer alle taken en annuleer deze. Dit kan enkele minuten duren voordat alle taken verwijderd zijn.
Als de wachtrij van de printer leeg is herhaal dan bovenstaande stappen.
Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op, wij helpen u snel weer op gang.
Deze melding meldt dat het mediaformaat wat meegestuurd wordt met de printopdracht niet overeenkomt met de geladen media in de printer.
Oplossing:
Controleer of de juiste “Media Layout” is gekozen in de voorkeursinstellingen van de printjob.
Controleer of de juiste media in de printer is geladen.
Controleer of er geen eerdere printopdrachten nog in de wachtrij staan op een ander media formaat.
Wat vaak voorkomt: het labelformaat is wel juist ingevuld maar de breedte van de media is dan of niet aangepast of onjuist ingevuld.
Bij Media Lay-out kunt u bij “User Defined” uw eigen media toevoegen.
In dit venster geeft u verschillende waardes op om de media te definiëren die u wenst te printen.
Bij labels kunt u 2 verschillende breedtes opgeven: 1) Label Width (de daadwerkelijke maat van de label) 2) Media Width (de totale breedte van de Media “de drager”) dit is dus breder dan het label zelf (vaak is dit de labelbreedte +4mm).
Als alle waardes juist ingesteld zijn stuurt u een nieuwe printopdracht.
Hoe deze error te voorkomen (ook bij fout sturen van een printopdracht):
U kan de error-melding uitschakelen bij de voorkeursinstellingen, ga naar “Printer Setting Utility(P)” tab “Printer Utility” – kies menu
“Advanced Settings -> Notification Settings” door de “Notification Setting at a Media Size Error:” op “No Error Notification” te zetten.
Let wel, hierdoor kan er naast de media geprint wordt wat vuil in de printer veroorzaakt.
Deze melding verteld u dat er een interne rol “Roll paper” media geladen is maar de printer is ingesteld op een externe media invoer (Fan-Fold paper of Large-diameter roll paper (Use the rear feed slot) ).
De printer instellen op een interne rol (Roll paper).
Ga naar de voorkeursinstellingen van de printer driver.
Onder het tabje “Printer Utilities” kunt u op “Printer Setting Utility” er opent zich een nieuw venster.
In dit venster bent u direct op de juiste pagina van de instellingen namelijk “Media Settings“.
Bovenaan kunt u ingeven op welke methode de media geladen is “Media Source:” deze zet u op “Roll paper” Druk op “Apply Settings” rechts onderaan.
U krijgt de melding dat de printer opnieuw moet worden opgestart en dat u de “Paper Feed Guide” uit de printer dient te halen.
(zie afbeelding die verschijnt in het nieuwe venster)
Deze kunt u opbergen aan het klepje aan de achterzijde waar u de media extern zou moeten laden.
Wanneer de printer opnieuw is opgestart kunt u de media laden en het probleem zou moeten zijn opgelost.
Is dit niet het geval neem dan contact met ons op.
Deze melding verteld u dat er een Externe media is geladen (Fan-Fold paper of Large-diameter roll paper (Use the rear feed slot) ) maar de printer is ingesteld op een Interne media rol “Roll paper”.
De printer instellen op een Externe media toevoer (Fan-Fold paper of Large-diameter roll paper (Use the rear feed slot) ).
Ga naar de voorkeursinstellingen van de printer driver.
Onder het tabje “Printer Utilities” kunt u op “Printer Setting Utility” er opent zich een nieuw venster.
In dit venster bent u direct op de juiste pagina van de instellingen namelijk “Media Settings“.
Bovenaan kunt u ingeven op welke methode de media geladen is “Media Source:” deze zet u op “FanFold paper of Large-diameter roll paper” Druk op “Apply Settings” rechts onderaan.
U krijgt de melding dat de printer opnieuw moet worden opgestart en dat u de “Paper Feed Guide” dient te plaatsen.
(zie afbeelding die verschijnt in het nieuwe venster)
Deze kunt u vinden bevestigd aan het klepje aan de achterzijde waar u de media extern zou moeten laden.
Wanneer de printer opnieuw is opgestart kunt u de media laden en het probleem zou moeten zijn opgelost.
Is dit niet het geval neem dan contact met ons op.
Deze melding geeft aan dat de media ergens klem zit of dat er ergens een restant zit voor een sensor.
Laad de media opnieuw.
Misschien is de rol niet goed geladen probeer de Media rol opnieuw te laden.
Controleer of de instellingen van de media ook kloppen met de media die geladen is en de instellingen die u meestuurt met uw print opdracht.
Bij de voorkeursinstellingen moet u controleren of de op de “Media Layout” overeenkomt met de geladen media.
Controleer of de juiste mediadetectie methode gebruikt word.
Klik op de knop “Media Detection(Blackmark/Gap)…” en selecteer de instelling die overeenkomt met de geladen media.
Controleer of er geen oude print opdrachten staan in de wachtrij.
Ga in windows naar apparaten en printer en klik dubbel op de betreffende Epson TM-C3500.
In het venster dat zich opent kunt u alle afdruktaken zien die naar de printer gestuurd worden.
Selecteer alle opdrachten en annuleer deze allemaal. (deze zijn dan ook weg en dienen wanneer nodig opnieuw te worden aangemaakt)
Dit kan enkele minuten duren wacht geduldig tot alle opdrachten uit de lijst zijn verdwenen.
De printer controleren op label restanten en of vervuiling van de sensoren.
Controleer de binnenkant en het pad van de media op label restanten en verwijder deze in zijn geheel.
Controleer of er sensoren vies zijn geworden en deze detectie problemen hierdoor zouden kunnen hebben.
Waar zitten deze sensoren?
Bij de klep die u opent om een interne rol te laden vind u voor de schuifjes voor het afstellen van de vacuüm breedte zit een mechanische sensor.
Kijk of deze bekneld zit en of er een hoop stof zit in deze ruimte. (deze pin hoort +/- 3mm uit te steken)
Achter deze schuifjes zitten de BlackMark en Gap sensoren.
Maak deze voorzichtig schoon met een droogdoekje.
Controleer of de “Paper Feed Guide” wel of niet geladen is.
Wanneer u een externe toevoer heeft van media moet de “Paper Feed Guide” gebruikt worden.
Dit is een transparant blauw gekleurd hulpstuk die achter de Gap en Blackmark sensor bevestigd moet worden.
(U vindt deze bevestigd aan de klep van de Externe toevoers gleuf aan de achterzijde van de printer)
Wanneer u een interne rol gebruikt mag deze niet in de printer zitten anders kunt u de printer blijvend beschadigen.
(u krijgt ook de melding van het verwijderen op plaatsen van de “Paper Feed Guide” bij de het instellen van de “Media Source” in de “Printer Setting Utility“)
Start de printer eenmaal opnieuw op en probeer opnieuw een label af te drukken.
Blijft deze error zich voordoen neem dan contact met ons op wij helpen u zo snel mogelijk verder.
Deze Melding geeft aan dat er via de externe toevoer media geladen word terwijl er nog media in de printer zat.
Oplossing:
Haal de resterende media uit de printer en laad de media opnieuw via de externe toevoer.
De media is op en moet opnieuw worden geladen.
Deze melding verteld dat de klep aan de voorzijde “Roll paper cover” open is.
Sluit de klep aan de voorzijde:
Is deze dicht en krijgt u toch deze melding doe de klep open en druk deze stevig dicht.
Als dit de melding niet doet verdwijnen neem dan contact met ons op.
Deze melding verteld dat de klep aan de voorzijde “Ink paper cover” open is.
Sluit de klep aan rechter kant onder de knopppen aan de voorzijde:
Is deze dicht en krijgt u toch deze melding doe de klep open en druk deze stevig dicht.
Als dit de melding niet doet verdwijnen neem dan contact met ons op.
Deze melding verteld u dat er een of meerdere inktcartridges ontbreken in de TMC3500.
Vul de 4 verschillende inktcartridges in de juiste positie:
Aan de rechtervoorzijde kunt u de klep onder de knoppen openen en de inktcartridges laden.
Er staat duidelijk aangegeven welke kleur er op welke positie hoort te zitten controleer alle cartridges of deze juist zijn geladen.
De cartridges zitten allemaal in de printer en toch krijg ik de error NO INK CARTRIDGE.
Probeer alle cartridges opnieuw te laden.
Druk op de cartridge om deze uit de printer te halen en neem deze in zijn geheel uit de printer.
Controleer of er bijvoorbeeld een stuk papier of een label in de weg kan zitten.
Deze dient u voorzichtig te verwijderen let op u kunt inkt op uw handen krijgen. (draag wanneer mogelijk handschoenen)
Controleer of de chip op de inktcartridge aanwezig is en of deze misschien beschadigd is.
Is er een probleem met een van deze cartridges vervang deze dan door een nieuwe en neem contact met ons op of met u dealer voor een vervanging van dit product.
(gooi de cartridge niet weg deze moeten we beoordelen en wellicht opsturen ter controle om deze problemen te voorkomen in de toekomst)
Herhaal al deze stappen voor alle kleuren.
Zelf na alle bovenstaande verdwijnt de Error NO INK CARTRIDGE niet.
Probeer een voor een elke inktcartridge te vervangen voor een nieuwe.
Blijft het probleem alsnog aanhouden neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Deze melding verteld u dat er een inktcartridge niet correct uitgelezen kan worden.
Probleem oplossen:
Haal de inktcartridge uit de printer en laad deze opnieuw.
Blijft de melding ook na het opnieuw laden van de cartridge probeer een nieuwe cartridge te plaatsen.
Is het probleem opgelost zit er een fout in de cartridge geef dit door aan ons of uw dealer voor een vervanging.
(gooi de cartridge niet weg deze moeten we beoordelen en wellicht opsturen ter controle om deze problemen te voorkomen in de toekomst)
Blijft zelfs dan de melding zich nog voordoen neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
We helpen u graag weer op gang.
Deze melding verteld u dat er een inktcartridge vervangen moet worden.
Dit kan zijn dat de inktcartridge leeg is of het buiten de THT datum valt.
Probleem oplossen:
Vervang de betreffende inktcartridge deze kunt u identificeren door het “!” icoontje in het LCD scherm.
Blijft de melding alsnog is de kans dat u een lege cartridge geladen heeft, of ook deze datum overschreden is.
Blijft na het controleren en vervangen van de inktcartrige alsnog de REPLACE INK error in beeld neem dan contact met ons op.
Deze melding verteld dat de klep aan de linker voorzijde “MaintenanceBox paper cover” open is.
Sluit de linkse klep aan de voorzijde:
Is deze dicht en krijgt u toch deze melding doe de klep open en druk deze stevig dicht.
Als dit de melding niet doet verdwijnen neem dan contact met ons op.
Deze melding verteld u dat er geen maintenancebox geladen is in de printer.
Controleer of er een maintenancebox geladen is.
aan de linker voorzijde van de printer zit een klep die open kan.
Deze zit gedeeltelijk om de aan en uit knop heen.
Trek de bovenkant van de klep naar u toe en u ziet een gleuf van 15-20cm waar de maintenancebox geladen dient te worden.
Heeft u geen maintenancebox meer liggen neem dan zo snel mogelijk contact op met uw leverancier.
Hier vind u meer informatie over de maintenancebox voor de Epson TM-C3500
Er zit een maintenancebox in maar toch krijg ik deze melding?
Haal de maintenancebox uit de printer en probeer deze opnieuw te laden in de printer druk deze stevig aan.
Blijft de melding nog steeds staan probeer wanneer mogelijk een nieuwe maintenancebox te laden.
Werkt dit wel goed heeft dit aan de maintenancebox gelegen en krijgt u uiteraard snel een vervangend product.
Hiervoor kunt u direct contact met ons opnemen of met uw leverancier.
(gooi de maintenancebox niet weg deze moeten we beoordelen en wellicht opsturen ter controle om deze problemen te voorkomen in de toekomst)
Werkt een nieuwe maintenancebox ook niet neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Wij proberen zo snel mogelijk het probleem te identificeren en u zo snel mogelijk op gang te helpen.
Deze melding verteld u dat er een maintenancebox niet correct uitgelezen kan worden.
Probleem oplossen:
Haal de maintenancebox uit de printer en laad deze opnieuw.
Blijft de melding ook na het opnieuw laden van de maintenancebox probeer een nieuwe maintenancebox te plaatsen.
Is het probleem opgelost zit er een fout in de maintenancebox geef dit door aan ons of uw dealer voor een vervanging.
(gooi de maintenancebox niet weg deze moeten we beoordelen en wellicht opsturen ter controle om deze problemen te voorkomen in de toekomst)
Blijft zelfs dan de melding zich nog voordoen neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
We helpen u graag weer op gang.
Deze melding verteld u dat er een maintenancebox vervangen moet worden.
Dit omdat deze vol is en er een nieuwe maintenancebox geplaatst moet worden.
Probleem oplossen:
Vervang de maintenancebox.
Deze vindt u aan de linker voorzijde van de printer, trek deze klep vanaf de bovenzijde naar je toe om bij de maintenancebox te komen.
Trek aan de hendel die in de maintenancebox zit verwerkt om deze te verwijderen.
Pak de nieuwe maintenancebox uit hierin vind u ook een grote afsluitbare plastic zak doe hier de oude maintenancebox in en sluit deze af.
Plaats nu de nieuwe maintenancebox in de printer en controleer of de printer schoongemaakt dient te worden. (zie bijgesloten handleiding, doekje en swap)
Tijdig uw maintenancebox bestellen.
U kunt voorkomen om zonder maintenancebox te komen door er altijd 1 op voorraad te hebben. en bij vervangen direct een bij te bestellen.
Ook kunt u op het display de status van de maintenancebox aflezen.
Hoe meer zwart u in de balk boven de M/B vermelding staat hoe leger deze is.
Wanneer er een “!”staat afgebeeld betekend dat hij op korte termijn vervangen moet worden.
Meer informatie over de maintenancebox voor uw Epson TM-C3500 vindt u hier.
Mijn maintenancebox dient veel vaker vervangen te worden dan voorheen.
Dit kan door verschillende dingen komen.
Hij vult de maintenancebox bij het schoonmaken van de printkop en bij het flushen.
Alle inkt die niet op uw labels komt wordt hierheen afgevoerd.
Het kan zijn dat de printkop verstopte nozzles (spuitmondjes) heeft en hierdoor vaker een head maintenance uitvoert dan normaal.
De printer zou voor onderhoud naar ons opgestuurd moeten worden.
Kunt u de printer niet missen neem dan contact op met ons of uw dealer over de mogelijkheid, beschikbaarheid en kosten van een Leen-Unit.
Deze melding verteld dat er een nozzle (spuitmondje) verstopt is en deze na de maatregelen zoals schoonmaken van de printkop niet hersteld is.
Probeer nog 2 keer een handmatige printkop onderhoudscyclus om de nozzle te herstellen.
Print een nozzle check af en controleer of deze bevindingen ook kloppen.
Lees hier meer over een nozzle check (hoe deze te uit te voeren en te beoordelen) ->
Klopt het dat er een verstopte nozzle is.
Neem dan contact met ons of uw dealer op en vraag wanneer nodig naar de mogelijkheden, beschikbaarheid en kosten van een Leen-Unit.
Echter zou het niet de eerste keer zijn dat dit verholpen is na een nacht niks te doen beoordeel de printer de volgende dag en als de nozzle nog steeds verstopt is stuur de printer dan op voor reparatie naar ons.
Probleem oplossen.
Om de nozzle te kunnen repareren en de oorzaak vast te stellen moet de printer naar ons toegestuurd worden.
Hier wordt de printer beoordeeld en in de meeste gevallen door onszelf gemaakt of hersteld.
Tevens zorgen wij ervoor dat er een standaard onderhouds- en reinigings-beurt wordt gedaan om toekomstige problemen te voorkomen.
Is het probleem zo groot dat onze monteurs het niet kunnen oplossen sturen wij deze ter reparatie op naar Epson.
Voordat er dan een reparatie plaatsvindt nemen wij contact op of u akkoord gaat met de kosten en of wij adviseren om de printer te vervangen of te laten repareren.
U kunt niet zonder uw printer?
Geen zorgen wij kunnen u voorzien van een Leen-Unit.
Dit is een van onze eigen TMC3500s die wij gebruiken om een reparatie op te vangen of voor een demonstratie.
Vraag ons naar de mogelijkheden, beschikbaarheid en kosten.
Het valt binnen de garantie wat nu?
Valt het probleem binnen de garantie dan dient de printer naar ons opgestuurd te worden.
Wij kunnen dan uitzoeken of het inderdaad binnen de garantie valt en welke stappen we het beste kunnen ondernemen.
Deze melding verteld dat de cutter na 2maal cutten ziet dat de media niet gesneden is.
Oplossing:
Waarschijnlijk is de cutter zodanig versleten dat deze aan vervanging toe is.
Of er is een te zwaar materiaal gesneden dat hij niet door krijgt.
Mijn media is wel gesneden en alsnog krijg ik de melding CUT UNAVAILABLE.
Neem dan contact met ons op waarschijnlijk dient u de printer naar ons op te sturen voor reparatie.
Heeft u dan een Leen-Unit nodig om door te kunnen vraag dan naar de mogelijkheden, beschikbaarheid en eventuele kosten.
Waarom moet mijn Cutter nu al vervangen worden.
Afhankelijk van de media die u gebruikt is de lifetime van de cutter gespecificeerd.
Ook moet u het type materiaal in overweging nemen of deze wel geschikt is om te laten snijden door de printer.
Onze materialen zijn hiervoor geschikt het kan zijn wanneer u materiaal bij een andere leverancier besteld dat dat niet het geval is en u de cutter van de printer beschadigd.
Het snijden van alleen de backing van onze of de materialen van epson is de lifetime 1.500.000 cuts.
By de kunststof labels is dit minder doordat er vaak een dikkere backing wordt gebruikt.
Wanneer er door de backing en de media wordt gesneden is het aantal cuts aanzienlijk minder dit varieert tussen de 1.000.000 en 100.000 cuts.
Vaak dient u ook een keer de cutter schoon te maken let op uw vingers u kunt zich hieraan snijden.
Let dus op met de eigenschappen van het materiaal dat u elders koopt.
Houdt ook rekening met de lijm die gebruikt wordt die kan blijven hangen aan de messen en de cutter hierdoor beschadigen door het klemmen van de messen.
Deze melding verteld u dat de printer bijna aan het einde is van zijn lifetime.
Er is een onderdeel in de printer dat bijna aan het einde is van zijn gespecificeerde lifetime.
Wat moet ik doen?
Bereid u voer om de printer voor reparatie op te sturen.
Vraag hier wanneer nodig om een Leen-unit en de beschikbaarheid en kosten hiervan.
Of wellicht de printer te vervangen door een nieuwe.
De printer heb ik nog helemaal niet zolang in gebruik hoe kan dit?
De printer heeft niet alleen een levenduur in jaren en dagen maar ook andere eigenschappen spelen een rol in de levensduur van de printer bijv: doorgevoerde lengte, aantal cuts en inkt pomp gebruik.
Neem toch vooral contact met ons op hoe dit kan.
Om te beoordelen welk onderdeel aan zijn einde is hebben we de code achter “Service Soon” nodig.
Voorbeeld “SERVICE SOON A3” om te bepalen welk onderdeel het is hebben wij de gehele code nodig inclusief A3.
Het kan ook zijn om de oorzaak van deze melding te achterhalen dat de printer naar ons opgestuurd dient te worden.
Deze melding geeft aan dat de omgevingstemperatuur te laag is.
oplossing:
Zorg dat de ruimte waarin de printer staat minimaal 10 °C is.
En wanneer de ruimte op tempratuur is dat de printer ook snel opwarmt zorg desnoods voor een extra warme luchtstroom langs de printer om dit proces te versnellen.
En start de printer opnieuw op.
Wanneer de tempratuur te laag is geweest kan dit de printer beschadigen doordat de inkten kunnen bevriezen of van massa verandert.
Waarschijnlijk zal de printer voordat hij gereed is voor gebruik een aantal maal printkoponderhoud weergeven om de kop te herstellen.
Het is ook aan te raden om de inktcartridges uit de printer te halen en deze goed te schudden voor het opnieuw plaatsen in de printer.
Voer een nozzle controle uit voor gebruik en wanneer nodig nog een handmatige Schoonmaak cycles.
Lees hier meer over het uitvoeren en beoordelen van een nozzlecheck. ->
Deze melding geeft aan dat de omgevingstemperatuur te hoog is.
oplossing:
Zorg dat de ruimte waarin de printer staat maximaal 35 °C is.
En wanneer de ruimte afgekoeld is dat de printer ook snel afkoelt zorg desnoods voor een extra luchtstroom langs de printer om dit proces te versnellen.
En start de printer opnieuw op.
Wanneer de tempratuur te hoog is geweest kan dit de printer beschadigen doordat de inkten van massa kunnen veranderen en de printkop kan opdrogen.
Waarschijnlijk zal de printer voordat hij gereed is voor gebruik een aantal maal printkop onderhoud weergeven om de kop te herstellen.
Het is ook aan te raden om de inktcartridges uit de printer te halen en deze goed te schudden voor het opnieuw plaatsen in de printer.
Voer een nozzle controle uit voor gebruik en wanneer nodig nog een handmatige Schoonmaak cycles.
Lees hier meer over het uitvoeren en beoordelen van een nozzlecheck. ->
Deze melding geeft aan dat er een probleem is maar dat er niet duidelijk is wat het probleem is.
Wat kan het allemaal zijn:
Stappen om te doorlopen om de error te verhelpen.
De Error staat na bovenstaande stappen nog steeds in beeld.
De printer dient dan voor controle naar ons te worden opgestuurd.
Hier kunnen wij beoordelen wat de beste manier zou zijn om het probleem te achterhalen en hoe u het snelste weer verder kunt met u printer.
Ik kan eigenlijk niet zonder mijn printer ik heb een groot probleem wat nu?
Wij kunnen u voorzien van een tijdelijke Leen-Unit.
Neem contact op met uw dealer of direct met ons over de mogelijkheden, beschikbaarheid en eventuele kosten.